Psycholog Warszawa. Centrum pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej w Warszawie

Psychoterapia indywidualna, konsultacje psychologiczne, interwencja kryzysowa.

Terapia psychologiczna grupowa i indywidualna. Natalia Basko, Sebastian Chmieliński. Zapraszamy.

centrum pomocy psychologicznej psycholog warszawa

aktualności

Nowa odsłona strony

Zapraszamy na naszą stronę internetową w nowej odsłonie!

zobacz...

pomoc psychologiczna

Pomoc psychologiczna

Psychoterapia jest jedną z form pomocy w sytuacji cierpienia psychicznego. Nadrzędnym celem psychoterapii jest usunięcie lub ograniczenie przykrych dla człowieka symptomów będących przyczyną jego cierpienia, a także uruchomienie procesu tworzenia się zmian.

Psychoterapia dzieci

Psychoterapia dzieci polega na systematycznych spotkaniach dziecka z terapeutą raz lub więcej razy w tygodniu. Sesje trwają 50 minut a ich przebieg dostosowany jest do wieku i potrzeb dziecka. Najczęściej spotkania mają formę niedyrektywnej zabawy, w której dziecko za pomocą dostępnych mu przedmiotów opowiada, przeżywa, pokazuje obszary/tematy, które są dla niego trudne.

Psychoterapia młodzieży

Dorastanie jest okresem niezwykle burzliwym, w którym młody człowiek buduje własną tożsamość oraz doświadcza wielu zmian w wyglądzie fizycznym, rozwoju poznawczym i emocjonalnym. Wielu młodych ludzi jest zadowolonych z tego, kim są i jak żyją. Znajdują odpowiedź na pytanie „kim jestem?” Zdarza się jednak, że nastolatek przeżywa różnego rodzaju trudności, z którymi nie potrafi poradzić sobie samodzielnie.

Psychoterapia dorosłych

Życiowe i rodzinne tragedie, kryzysy w związkach, problemy wychowawcze z dziećmi, utrata w pracy itp. wydarzenia potrafią przewrócić w miarę uporządkowany świat niejednego człowieka i załamać go. Nie zawsze ma on w sobie tyle siły, aby samemu dać sobie radę z tym ciężarem.

Gabinet Psychologiczny Warszawa Natalia Basko Sebastian Chmieliński

Psychoterapia indywidualna, konsultacje psychologiczne, interwencja kryzysowa.

Potrzebujesz fachowej pomocy psychologicznej, wsparcia, przydatnych wskazówek. Chcesz wiedzieć jak radzić sobie z własnymi emocjami oraz emocjami swojego dziecka? Nie wiesz jak rozmawiać z trudnym nastolatkiem? A może doświadczasz kryzysu i nie widzisz rozwiązań? Umów się na spotkanie z naszym specjalistą.

Jesteśmy psychologami, psychotraumatologami z wieloletnim doświadczeniem zawodowym. Udzielamy pomocy psychologicznej i wsparcia osobom w trudnej sytuacji życiowej. Zajmujemy się interwencją kryzysową, poradnictwem psychologicznym oraz terapią indywidualną. Prowadzimy grupy wsparcia dla osób w kryzysie. Pracujemy również z dziećmi w wieku szkolnym. Udzielamy wsparcia ofiarom przemocy w rodzinie. Prowadzimy szkolenia z umiejętności miękkich.

Psychotraumatologia

Jest dziedziną psychologii, która zajmuje się pomocą osobom doświadczającym trudności po stresie traumatycznym, związanym z gwałtownym lub długotrwałym, zewnętrznym lub wewnętrznym zagrożeniem życia i zdrowia. W następstwie zdarzeń o charakterze losowym (katastrofy naturalne, wypadki samochodowe) oraz spowodowanych udziałem innych ludzi (przemoc psychiczna, fizyczna, seksualna, konflikty zbrojne).

Osoba w sytuacji traumatycznej doświadcza skrajnej bezradności i bezsilności, odczuwa silny lęk i brak kontroli nad sytuacją, w której się znalazła, oraz często poczucie winy i odpowiedzialności za zaistniałą sytuację. Wydarzenia traumatyczne jest bardzo destrukcyjne dla psychiki człowieka, ponieważ nie można się do niego przygotować, uciec ani do niego dostosować.

Konsultacja psychologiczna

To najczęściej pierwsze spotkanie z psychologiem, które ma na celu określenie problemu oraz zaplanowanie poszczególnych kroków prowadzących do jego rozwiązania.

Pierwsze spotkanie jest również okazją do zweryfikowania oczekiwań dotyczących pomocy psychologicznej.

Z konsultacji psychologicznej często korzystają osoby, które szukają odpowiedzi na konkretne pytania (dotyczące np. wychowania dzieci, rozwiązania konfliktów w związku, problemów w pracy) lub osoby, które odczuwają potrzebę zmiany w swoim życiu. Konsultacja psychologiczna to 1 do 3 spotkań.

Psychoterapia indywidualna

Stanowi formę pomocy psychologicznej. Terapeuta towarzyszy pacjentowi w zrozumieniu istoty przeżywanych przez niego problemów i ich rozwiązywaniu. Proces ten służy uzyskaniu w sposób konstruktywny trwałej zmiany, której autorem jest sam pacjent.
Choroba psychiczna

Za choroby psychiczne uznawane są zaburzenia powstające na tle organicznych zmian w ośrodkowym układzie nerwowym. Są to takie jednostki chorobowe jak: otępienie, schizofrenia, choroba afektywna jednobiegunowa, choroba afektywna dwubiegunowa.

Pozostałe jednostki określane są mianem zaburzeń psychicznych. Są to:

• Zaburzenia nerwicowe
  • Zaburzenia odżywiania się
  • Zaburzenia snu
  • Zaburzenia seksualne
  • Zaburzenia osobowości (np. osobowość chwiejna emocjonalnie, zależna, impulsywna, lękowa, histrioniczna, borderline etc.)

Chorobę psychiczną diagnozuje lekarz psychiatra. Oprócz terapii wymagane jest leczenie psychiatryczne.